Šī vakara temats skan: Atgriešanās un ticība. Šovakar
pārdomāsim par sekojošo jautājumu: Kas ir īsta ticība un kā viņu iegūt?
Mūsu tekstā Pāvils saka uz Efezas
veciem:”Apliecinādams tiklab jūdiem, tā arī grieķiem atgriešanos pie Dieva un
ticību uz mūsu Kungu Jēzu Kristu”, un iepriekšējā pantā viņš lieto
izteicienu:”Es nenieka neesmu paslēpis no visa tā, kas jums par labu”. Šis
ievērības vērtais izteiciens nozīmē, ka Pāvils kā īsts un patiess taisnības
sludinātājs pasludināja visiem neviltotu patiesību. Viņa sirdī dega svēta
uguns. Daudz tādu evaņģēlija sludinātāju nav, to mēs visi zinām. Dažs sludina tikai
dažas Bībeles mācības, citas atmet. Katra cilvēka dzīvē sastopami daži tumši
punkti un sāpīgas vietas, pie kurām nedrīkst pieskarties. Tādēļ ir, piemēram,
tik maz sludinātāju, kuri uzstājas pret tabaku, jo daudzi viņu draudzes locekļi
un nereti arī viņi paši nespēj un negrib no šīs ļaunās saistības atsvabināties.
Sevi atvainodami, tie saka:”Daudzi tad piedauzīsies.” Bet tas neko nekait.
Tāpēc mēs esam patiesības sludinātāji. Tā klājās Jānim Kristītājam, kurš neko
nebēdādams pasludināja ļaudīm Dieva uzdoto vēsti. Zināms, Jānis dabūja lielu
algu par savu sludināšanu: viņam nocirta galvu. Mīļie brāļi un māsas, labāk ir
galvu pazaudēt un sacīt patiesību, nekā būt ar pilnu kabatu un būt nepatiesam.
Kāds stāvoklis bija tai pilsētā,
kad Pāvils to pirmo reizi apmeklēja?
Viņš atrada tur dažus jaunos kristīgos, kuriem bija tāds nosaukums bet tiešamībā
(patiesībā) tie vēl nebija ar Svēto Garu piepildīti. Tā dažs bijās ar saviem
brāļiem kādu nopietnu un atklātu vārdu pārrunāt par šiem nopietniem punktiem.
Pāvils nāk nebīdamies:” Bērni,
kas jums trūkst? Jūs man izliekaties tādi savādi. Vai jūs Svēto Garu esat
dabūjuši, kad tapāt ticīgi? Tā bez likumdošanas viņš gāja taisni uz savu mērķi,
un sekas bija- varena garīga pamošanās Efezā.
Tagad esam nonākuši pie mūsu
mācības galvenā punkta, ko apustulis Pāvils kā patiess taisnības sludinātājs
ļaudīm sludināja. Kas tas bija, ko Pāvils visur, kur vien uzturējās, ļaudīm
teica? Pirmais, ko viņš visvairāk uzsvēra, nebija ticība. Mūsu protestantiskā baznīca
ir tizla palikusi, tādēļ, ka viņa pazaudējusi Dieva kārtību. Viņa ir
nostādījusi ticību nepiederīgā vietā, caur ko atnesusi lielu postu. Cilvēku
dvēseļu izglābšanai vajadzīgas divas lietas: pa priekšu nāk atgriešanās pie
Dieva un tad tikai nāk ticība, savienota ar ticības darbu.
Tāda ir Dieva kārtība. Šo kārtību
apgriezt ir- liela netaisnība un tas var radīt visļaunākās lietas. Kad es
vakarā pāreju mājā un gribu durvis atvērt, bet apgrieztu atslēgu bāžu slēdzenē,
tad varu visu nakti tā velti pūlēties un man neizdosies durvis atvērt. Atslēga
jālieto pareizi. Tas ir vienkāršs un ikdienišķs piemērs. Bet, kad Dievs ir
noteicis vienu kārtību, tad mums jārīkojas pēc tās. Tādēļ es nevaru pa priekšu
uzaicināt: ”Ticiet tikai!” Tādai sludināšanai nebūtu nekāda nozīme. Tik pat labi
es varētu ellē tiem pazudinātiem un velniem sludināt:”Ticiet Dievam un svētām
lietām!” Viņi jau sen tām tic. Velns vēl nekad nav ateists bijis, viņš vienmēr
ir bijis Dievam ticētājs.
Neviens nav Bībelīgu ticību
ieguvis, kurš papriekš nebūtu Bībelīgi atgriezies. Kas dzīvo grēkos un
neatgriežas, tam neiespējams iegūt patieso svētu darošo ticību.
Atceros vecu krievu kundzi.
Priekš vairākiem gadiem tā nākusi pie Tā Kunga, bet ne pa pareizu ceļu. „Kā tas
nākas”, tā man jautāja šī cienīgā, pie ķeizara galma augstu vietu iemantojušā
kundze, „Ka es nemaz nejūtu īstu prieku?” Mans pretjautājums skanēja:” Kā tad
jūs nācāt pie ticības?” Viņa pastāstīja, ka ticis apgalvots: ”Jums nevajag nekā
sevišķa darīt; jums tikai vajag ticēt un pieņemt To Kungu.” Mīļie draugi, gluži
tik vienkārša tā lieta nav. Vispirms vajag atgriezties no grēkiem un notikt
pilnīgai pārmaiņai mūsu iekšķīgā cilvēkā.
Šī atgriešanās var parādīties
divos veidos. Pirmkārt: jāatstājas no grēkiem un no sirds jānožēlo visi ļaunie
darbi mūsu iepriekšējā dzīvē. Vienkāršie ļaunie darbi ir zināmi kā: rīšana un
plītēšana, zagšana, laulības pārkāpšana, lamāšanās, lādēšanās utt. Citādai
jātop tavai privātai, laulības un veikala dzīvei, fabrikā, uz ielas un citur.
Ja tu gribi iegūt dzīvu darošo ticību, tad tev vajag vispirms pilnīgi atgriezties
no visiem grēkiem.
Otrkārt: atgriezties nozīmē mūsu
prāta pārmaiņu, zīmējoties (attiecoties) uz visādiem dzīves gadījumiem, kuri
nesaskan ar Svētiem Rakstiem. Mums jāšķiras no visiem ieradumiem un lietām, kas
var stāvēt ticības ceļā. Piemēram, labi izglītota, jauna kundze liek lielu
svaru uz skaistām drēbēm un greznumiem un tiem pieķeras ar sirdi. Tas ir pret
Svētiem Rakstiem. Ja kāda māsa šai ziņā savas paražas negroza, bet grib
atgriezties tikai no citām lietām, tad viņa gan iegūs ļoti aprobežotu ticību,
tā puslīdz piemērotu viņas nepilnīgai atgriešanai. Bet Svētā Gara kristību viņa
nedabūs.
Pazīstamais evaņģēlists Finejs
stāsta uz šo zīmējošos (attiecināmu) piedzīvojumu ar kādu amerikāņu kundzi. Šī
kundze apmeklēja dievkalpojumus un gribēja katrā ziņā piedzīvot Svētā Gara
piepildīšanu. Šaubīšanās brīžos viņa bieži jautāja savās lūgšanās:”Ak Kungs,
kur iemesls, ka es netopu piepildīta ar Svēto Garu un spēku?” Tad Dieva Gars
uzrādīja, ka viņas dimanta rota ir tas kavēklis. Ar šo rotu viņa ļoti lepojās
un bija tai pieķērusies no visas sirds. Tiklīdz šī kundze nāca pie tās atziņas,
viņa izrāva šo rotu no matiem un iesvieda kaktā.
Nost ar visu, kas Svēto Garu
varētu aizkavēt! Tikko viņa to bija izdarījusi, tad pār viņu nāca Dieva spēks. Viņa
tapa kristīta ar Svēto Garu. Mīļais brāli, tikai no tevis vien atkarīgs tas, ka
tu par maz no Dieva saņem, ka tava dzīve sekla. Vaina ir – nepilnīga
atgriešanās. Tāpēc arī ir tik maz spēka cilvēku, kuri stāv ar Dievu dzīvā
sakarā. Tu esi tik pilns no sevis paša, tev ir tik daudz ko darīties ar tavu
mazo personību, tev tik daudz prāts aizņemts, ka tu netiec pie miera.
Tūkstošiem ļaužu Berlīnē tūlīt
atgrieztos no grēkiem, ja viņi tikai vienu dienu mierīgi apsēstos un paņemtu
Bībeli rokās. Ievērojot sekojošo: rītos, kad jūs pieceļaties un nometaties pie
savas gultas ceļos, ar cik maz minūtēm lūgšanās jūs iztieciet priekš tās
dienas. Cik nepilnīgi un cik sekli savā iekšējā dzīvē ir lielākā ļaužu daļa, ka
viņi apmierinās ar mazāk kā vienu minūti lūgšanās klusībā pie Tā Kunga kājām.
Daudz svarīgāk tiem liekas rīta laikraksti, tualetes piederumi, kafija; un tad
tie dodas darbā, jo neesot vairāk vaļas. Tā paiet diena pēc dienas. „Pazīsti
pats sevi!” tā saka vecais grieķu filozofs Sokrāts. Savādi tas ir, bet tomēr
patiesi, ka lielākā ļaužu daļa paši sevi visos dziļumos nepazīst un tāpēc tiem
uznāk daži pārsteigumi. Tomēr notiek arī, ka Dievs dažreiz caur Savu Vārdu
apgaismo tumšo sirdi un tai top dota izdevība,- sevi kaut cik pazīt un izbeigt
veco, nederīgo dzīvi.